Guardalavaca - Reisverslag uit Guardalavaca, Cuba van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Guardalavaca - Reisverslag uit Guardalavaca, Cuba van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Guardalavaca

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

18 Juli 2010 | Cuba, Guardalavaca

hallo

weer wat nieuws van ons. We zijn maar 1 nacht in Camaguey gebleven. Het was er wel interessant 's avonds. Vlakbij ons hotel in een steegje langs een kerk stonden enkele terrassen. We hebben er eerst geëten en ons vervolgens buiten op het terras gezet om wat te drinken. Hier kwamen we enkele gasten tegen van Zonhoven en Eksel. Rond 9u30 begon een orkest te spelen en waren er verschillende optredens van Flamengo-dansers. Het grootste deel van het publiek waren Cubanen.
Zaterdag zijn we dan door gereden richting Holguin. Onderweg hebben we geëten in Cielo de Avila. In deze stad is er niet veel te zien en ze waren er blijkbaar ook geen toeristen gewoon. In het restaurant rekende ze ons de nationale munt aan. Wij hadden alleen maar het Toeristen geld (CUC). Na veel moeite konden ze het toch gewisseld krijgen> We hebben daar 4 Pizza's en drank voor circa 7 euro geëten.In Holguin zijn we gestopt rond circa 14 uur. We hebben de voornaamste plaatsen bezocht en toen maar doorgereden naar Guardalavaca. Dit is een toeristenregio vergelijkbaar met Varadero. We hebben hier geboekt voor twee nachtenen dit voor 100 CUC (circa 90 euro) de nacht per kamer. Dit bedrag is wel voor all inclusive. Dit wil zeggen ontbijt, lunch en dinner + alle drank inbegrepen. Het hotel ligt vlak aan zee en telt circa 900 kamers.
Vandaag heb ik me met een taxi naar een archeologisch museum laten brengen.Op die plek is de grootste dodenakker van de ganse Caraiben gevonden. Ze dateert uit de periode 1100 tot 1550. D3e terugweg heb ik maar te voet afgelegd (circa 7 km bergaf). Ook de anderen hebben het museum bezocht doch zij hadden fietsen gehuurd (in de hotelprijs inbegrepen. Ze hebben deze voormiddag een tocht van circa 70 km gedaan door de bergen. Rond 1 uur waren ze terug en goed bezweet. Na de lunch zijn we dezelfde tocht die zij gemaakt hebben (op fietsen zonder versnelling) nog eens met de auto gaan doen om te zien hoelang het was.
Het weer is nog altijd hetzelfde, warm tot heet met mee en dan een bui.
Ik vrees echt dat ik hier in Cuba geen foto's kan plaatsen. Ten eerste je krijgt maar 1 uur internet en dan nog voor de som van 6 euro. En dan is de snelheid zeer laag.Dus pas foto's als we terug zijn.

• 19 Juli 2010 - 10:05

Frie:

hallo!
    Jullie zullen kilo's kwijtgeraken,na al die etappes per fiets.Denk maar aan de lekkere koele pintjes bij Gunter.
    Nog veel zon,landschappen, plezier en niet te warm.

Groetjes, Frie en M.L.

• 19 Juli 2010 - 13:04

Angela:

goed gedaan Peter & Frans :-) :-)

• 20 Juli 2010 - 07:11

Rita BL:

fijn dat het goed met jullie gaat.hier smelten we bijna,we zitten in de hondsdagen.Iedereen maakt het goed en de eerste steen op 't herent is gemetst.veel groeten van ons allemaal.

• 23 Juli 2010 - 16:54

Georges En Yolande:

Hallo allemaal,
    Al lang niks meer gehoord ! Is het niet makkelijk om te mailen ?
    Hier alles ok en lekker fris, doet een mens deugd. Geniet er maar van want nu heb je de kans !

• 24 Juli 2010 - 22:58

Robert:

ja,ik heb het gevonden, en het ziet er mooi uit. hier in achel alles goed. geniet nog met volle teugen van deze reis, een welverdiende uitstap.
    groetjes Oma, rita robert

• 26 Juli 2010 - 19:11

Lieve, Bart, Els, Pe:

Gelukkige verjaardag van ons allemaal!!!! Drink er maar een goed Cubaans biertje op (als die er zijn).

• 26 Juli 2010 - 21:14

George En Yolande:

HAPPY BIRTHDAY drink er maar ne goeie op. Hier in achel lekker fris hou je pullover maar klaar als je terug op belgische bodem bent

• 27 Juli 2010 - 05:33

Angela & Mario:

Happy B-Day!!!
    Doe ons maar een tulpke ;-)

• 05 Februari 2011 - 20:23

Ellen:

Haha,
    Geweldig om al die verhalen te lezen!
    Ik ben zelf twee keer in cuba geweest. (ik ben nu 17 jaar)
    Vorige keer ben ik een weekendje weg gegaan met een cubaanse vriend (zonder mijn ouders, met zijn ouders) en toen gingen we ook een pizza eten, echt een wereld van verschil met onze pizza's, het scheen heel erg luxe te zijn, (we zaten wat te eten met vrienden die in die stad woonde).

Cuba is echt geweldig!
    ik kan niet wachten tot de vakantie, dan ga ik voor de 5e keer! :D
    haha
    xx

• 05 Februari 2011 - 20:26

Ellen:

Waar is trouwens het museum?
    is het in de provintie holguin?
    Ik zou er echt zo graag heen willen!
    ik ben alleen maar in naar een klein museumtje geweest met opgegraven dingen uit guardalavaca, van de oude indianen, maar ik heb de afbeeldengen van de foto's nog niet gezien. (die van de skaletten)
    Lijkt me interresant. :D