Victoria Falls - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Victoria Falls - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Victoria Falls

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

10 Juli 2011 | Zambia, Lusaka

Hallo,

ik denk dat we vandaag reeds het mooiste van de reis hebben gehad.
Deze morgen hebben we eerst een uitstap geboekt naar Livingston Island. Dit is een eiland op de rand van de watervallen. Met een speedboot werden we naar dit eiland gebracht. Hier kregen we een grote regenjas aan en dit was nodig. Ook onze schoenen en sokken moesten uit. Onder begeleiding van twee gidsen werden we dan naar de rand van de waterval geleid. Hier hadden we een mooi zicht op de oostelijke val en de fameuse regenboog. Ook konden we regelrecht in de 108 m dipte kijken, Ondertussen werden we constant bestookt door serieuze regenvlagen. Vervolgens ging het dan naar de rand van de Grote waterval. De beelden waren hier hetzelfde. Een prachtig zicht op de waterval en de nodige hoeveelheden water. Na dit bezoek werden door de gidsen onze voeten gewassen. Deze zaten ook volledig onder de modder, Ook kregen we nog een ontbijt aangeboden. Dan ging het terug met de speedboot naar de wal.
Vervolgens zijn we naar het nationaal park van de Victoria waterval gewandeld. Hier kan men enkele wandelingen doen met het uitzicht op de waterval. Ook hier heb ik maar een regenjas gehuurd. En maar goed. Op deze wandelpaden loopt men precies constant door een douche. Ondanks de regenjas was mijn broek nat tot boven de knieen De rest bleef relatief droog. Toch enkele mooie foto's kunnen maken.Verder hebben we nog een wandeling gedaan langs de bovenkant van de waterval. De drie anderen zijn nog afgedaald naar het diepste punt ongeveer 700 treden naar onder. Voor mij hoefde dit niet meer.

Zo dit was ons bezoek aan de Victoria Falls.

Morgen verlaten we Zambia en steken de grens over naar Botswana. Tot dan.

• 10 Juli 2011 - 17:54

Nicole Van Asten:

Hallo
    Ik wacht vol spanning op de foto's en hou het verder droog.
    Groeten

• 10 Juli 2011 - 20:06

Robert:

Goed zo, en geniet van deze mooie streken, daar ben ik zeker van. Voor Patrick, we hebben van daag Maria verrast en het is geslaagt
    groetjes

• 11 Juli 2011 - 07:58

Frie Van Otterdijk:

Een goede reis aan jullie allen gewenst.Iets droger weer als 't kan.Onder de Voctoria Falls blijft het nat natuurlijk. Fijn Thieu dat we jullie zo kunnen volgen.
    Tot ziens
    Frie Van Otterdijk

• 11 Juli 2011 - 08:47

Harry Van De Broek:

Dag Tjieu,
    Fijn om je reisverslagen te lezen en de prachtige foto's te bekijken ! Het is een aangename afwisseling tijdens ons verblijf in de 'Beverdijk''. Geniet ervan samen met je reisgenoten want de tijd en zeker de vakantie gaat snel. Ik kijk uit naar volgend verhaal. Tot wederlezen en .. nog mooie dagen.

• 11 Juli 2011 - 10:28

Angela & Mario:

prachtige jassen ;-) Met jullie blote voeten op die gladde stenen... wees maar voorzichtig
    Maar het ziet er allemaal super uit!!

groetjes,
    Wij

• 12 Juli 2011 - 16:39

Hedwige:

Voeten worden toch gewassen met witte donderdag? Het zijn wondermooie foto's. Ik heb genoten en wens jullie nog een en goede reis.

Groetjes uit Bree