Laatste dagen in Botswana - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Botswana - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Botswana

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

23 Juli 2011 | Botswana, Gaborone

Hi,

dan nog maals een berichtje van ons. We zijn ondertussen in Gaborne gearriveerd. Wat hebben we ondertussen gedaan.

Van uit Serowe bezochten we het Neushoornreservaat. Dit was een mooie tocht. Het park werd indertijd opgericht om de laatste neushoorns van Botswana te beschermen. Men bracht hier de laatste 34 neushoorns van het land bijeen om ze te beschermen tegen stropers. Op dit moment leven er weer meer dan 80 neushoorns in dit park. Het zijn witte en zwarte neushoorns.
In het park hebben we veel dieren gezien, waaronder zebra's, antilopen, giraffen en allerlei vogels. Pas nadat we op het punt stonden om te vertrekken zagen we verschillende witte neushoorns.Het was een groepje van enkele witte neushoorns, waaronder een jong. Vervolgens gigen we in het park eten bij het restaurant. Tijdens het eten kwam er zowaar een zwarte neushoorn aangewandeld. Dit dier kwam blijkbaar elke dag kijken of het zwembad open was. Blijkbaar was hij gek op het water in het bad.
We hebben van hem dan ook foto's van kort bij kunnen maken. Peter zelfs van heel kort bij.

Na Serowe zijn we dan naar Gaborone gereden. Doch voor we de stad bereikten hadden we pech. We werden aangehouden voor te snel rijden. Frans had blijkbaar 80 gereden waar hij 60 mocht rijden. De agenten waren wel vriendelijk.In eerste instantie vroegen ze een boete van 700 pula, maar vertelde er meteen bij dat het ook minder mocht zijn. Uiteindelijk moesten we maar 300 pula betalen en kregen nog gratis toeristisch raadgevingen erbij.
In Gaborone bleven we twee nachten.Gisteren hebben we enkele toeristische plekken rondom de stad bezocht, zoals een Aloë-woud, en enkele rotsschilderingen. Vervolgens zijn we aan de Livingstonboom geweest. Het is hier dat Livingston preekte voor de zwarten in deze streek.
Op dit moment staan we op het punt om Botswana te verlaten en naar Zuid-Afrika te rijden.
hopelijk kan ik van daar iets gemakkelijker het internet gebruiken.

Tot Later.

• 23 Juli 2011 - 10:14

Nicole Van Asten:

Wat een prachtige foto's.van Variatie gesproken.gentiet verder van jullie prachtige reis
    Groeten
    Het is hier koud en slecht breng A.U.B. zon mee.

• 24 Juli 2011 - 09:17

Hedwige:

Hallo allemaal!
    Prachtige foto's, een mooi aandenken. Gniet nog maar enkele dagen van de reis, het is bijna gedaan.

• 24 Juli 2011 - 13:15

Dave En Tanja:

Mooi mooi ...... misschien moeten wij Afrika ook maar eens in ons programma opnemen.
    Groetjes vanuit het koude Achel.

• 25 Juli 2011 - 18:38

Jef Plas:

Gezien! Peter durft een neushoorn uit te dagen. Wat een prachtige foto's. Geniet verder van jullie unieke reis en... proficiat aan Tjeu.

• 26 Juli 2011 - 12:58

Joris,Diana,Francine:

Een gelukkige verjaardag toegewenst en natte groetjes vanuit België

• 29 Juli 2011 - 18:34

Agnes :

We hebben genoten van de foto's.WAT GEWELDIG DIE DIEREN .EN HET LAND.eCHT EEN DROOM OM DAT TE MOGEN BELEVEN.GENIET ER MAAR VAN GROETJES

• 30 Juli 2011 - 07:15

Nicole Van Asten:

Hartelijk dank dat we mochten mee genieten van jullie prachtige reis .Dit is onvergetelijk en we zullen uw verslag van de reis zeer zeker missen We wensen jullie een behouden thuis komst.
    Groeten

• 30 Juli 2011 - 14:13