Van launceston naar Hobarrt - Reisverslag uit Hobart, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Van launceston naar Hobarrt - Reisverslag uit Hobart, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Van launceston naar Hobarrt

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

11 Juli 2012 | Australië, Hobart

Hi,

vandaag hebben we nog vlug de Tamarkloof bezocht. Dit is een kloof met steile wanden. Het bezoek gebeurde wel in de regen, de eerste op deze reis.
Vervolgens reden we zuidwaarts naar het binnenland en de grote meren. Hier wordt 85 % van de electriciteit van Tasmanie opgewekt. Dit gebeurde gelukkig allemaal bij droog weer, maar bij circa 9 graden.
Hobart benaderden we via de vallei van de Derwentrivier. Dit is een brede rivier die bij Hobart in zee uitmondt.

Morgen ga ik dan het zusterbedrijf van Nyrstar Budel bezoeken, nl. Nyrstar Hobart.

zo tot morgen dan

• 11 Juli 2012 - 08:48

Hedwige:

Aanpassen is niet nodig geweest, het weer is hier ook niet beter. Deze morgen fikse regenbuien.
    Mooie foto's!
    groetjes uit Bree

• 11 Juli 2012 - 12:15

Harrie Govaerts:

Hi stervelingen! Wat lees ik daar ?Nyrstar ????? Breek me de bek niet open . Toch niet weer ,zoals in Belmont Lagoon ,Jim Buchanon met zijn onvermijdelijke six oeufs ? Slecht nieuws evenwel voor ons aller Peter : de appelspies is in de aanbieding dees wèèk in "den Aldi "