Nyrstar Hobart - Reisverslag uit Hobart, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Nyrstar Hobart - Reisverslag uit Hobart, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Nyrstar Hobart

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

12 Juli 2012 | Australië, Hobart

Hi,

vandaag heb ik Nyrstar Hobart bezocht. Om 7u45 is Bart Heijthuisen mij komen ophalen aan het hotel. Bart is 3 jaar technoloog geweest in Budel, daarna sectiechef in Balen en nu is hij sinds mei senior technologist hier in Hobart. Via hem heb ik het bezoek kunnen regelen.
Na de veiligheidsfilm en het ontvangen van de persoonlijke beschermingsmiddelen heeft hij en Dennis Bordin, hoofd laboratorium mij rondgeleid door het bedrijf. Nyrstar Hobart is mooi gelegen aan de oever van de Derwent rivier, doch het beslaat een grote oppervlakte. De rondleiding gebeurde dan ook per auto (ze hebben hier geen bedrijfsfietsen). Alle afdelingen (roosting, loging, celhuis en gieterij) liggen zo wat dooreen op het terrein.We hebben alle afdelingen bezocht. De algemene indruk is dat het er lang niet zo proper is als in Budel. Ook de apperatuur is "out of date". Ze gebruiken nog houten vaten in de loging en ook het celhuis is gedeeltelijk ondersteunt met hout. Dit celhuis is immens (450 m lang. Het lichten van de kathodes is nog allemaal handwerk.Alles bijeen mag gezegd worden dat wij in Budel ver voor staan op hen wat betreft properheid en ook technologie. Vervolgens bezochten we ook nog het laboratorium.Dit labo bestaat uit verschillende met elkaar verbonden vertrekken. De enigste moderne apperatuur die zij bezitten zijn 2 ICP's, de rest is gedateerd materiaal.
Na afscheid genomen te hebben van Dennis Bordin zijn we nog langsgeweest bij de technologen. De enigste die ik hier nog kende was Ian Lacky, daar deze ook nog in Budel heeft gewerkt.
Na dit bezoek ben ik nog met Bart gaan lunchen, waarna ik van hem afscheid heb genomen.Spijtig genoeg heb ik geen foto's kunnen nemen van het bedrijf.
Deze namiddag ben ik dan eens gaan rondzien in de stad.Wat de andere drie hebben gedaan weet ik nog niet daar ze nog niet terug zijn op het hotel. Morgen weet ik hier meer van;

tot morgen dan

  • 12 Juli 2012 - 06:58

    Hedwige:

    Het regent nog altijd in Bree, Ik hoop dat het bij jullie beter is, maar het is ginder winter hé? Wij genieten elke dag van je reisverslag tot later.
    groetjes uit Bree

  • 12 Juli 2012 - 07:00

    Mario & Angela:

    kijk eens aan... nu heb je ook gezien hoe de collega's zich aan de andere kant van de wereld bezig houden! altijd leuk!
    :)

  • 12 Juli 2012 - 08:23

    Harry Van De Broek:

    Tjeu, blijkbaar verloopt jullie parcours nu zonder hindernissen - ik begrijp uit je verslag dat 'in Budel (bij ons) toch alles beter is !' - groetjes, HVdB.

  • 12 Juli 2012 - 18:18

    Noël & Marijke.:

    Hello, hello, Thieu!
    Wat een geweldige kans voor je, om Nyrstar Hobart te kunnen bezichtigen!
    Dàt pakt niemand je nog af,hé?!
    Was het toch wat te doen vanmiddag in de stad, zo zonder jou "mates?" ;)
    We zijn hier zeer benieuwd wat neef Frans en companen tijdens je "werkbezoek" bij N.H. hebben uitgespookt. Die foto's zullen ook nog wel volgen zeker? Doe hen in elk geval maar vele groeten van ons.
    Ook voor jou de Achelse groeten en ... tot mails.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mathieu

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 91832

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 29 Juli 2016

China en Taiwan

05 Juli 2015 - 29 Juni 2015

Peru 2015

06 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Sri Lanka en Oman 2014

06 Juli 2013 - 28 Juli 2013

In de voetsporen van de Maya's, Guatemala

03 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Tasmanië en zuidoost Australië

07 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Zambia en Botswana

11 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Cuba

Landen bezocht: