Naar het vasteland - Reisverslag uit Torquay, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Naar het vasteland - Reisverslag uit Torquay, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Naar het vasteland

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

13 Juli 2012 | Australië, Torquay

Hallo,

hier een klein verslagje. Gisteren bezocht ik Nyrstar Hobart. De anderen hadden allen een ander programma. Peter is te voet Mount Wellington opgewest. Dit is een grote berg juist buiten Hobart. Volgens hem was het een serieuze klim en ook de afdaling was zwaar. Boven op de berg lag er hier en daar nog sneeuw. In elk geval was peter in de avond en zelfs deze morgen nog erg stijf in de spieren.
Patrick en Frans hebben fietsen gehuurd en zijn langs de kust tot in Kingston gefietst en terug.Het is vanaf deze plek dat de meeste Zuidpoolexpedities zijn vertrokken. In elk geval was iedereen om 5 uur terug in het hotel.
Deze morgen zijn we dan vertrokken uit Hobart. Om half elf hadden we een vlucht naar Melbourne. Hier waren we iets na 12 uur. Daar onze auto reeds op voorhand geboekt was, konden we onmiddelijk vertrekken. Na wat we zoeken vonden we al vlug de weg naar de "Great Ocean Road".Op dit moment zitten we in Torquay, aan het begin mooie van deze route. Morgen hebben we dan ook een druk programma.

Tot morgen dan

• 13 Juli 2012 - 10:08

Hedwige:

Hier weeral regen, geen zomer dit jaar in België. Geniet van die route, ik zie dat het daar vandaag 24 graden is, dus beter dan hier.
    groetjes uit Bree

• 14 Juli 2012 - 19:46

Noël & Marijke.:

Hey Tjeu!
    En,hoe is de route meegevallen? Hopelijk is alles pechloos verlopen,en hebben jullie ook vandaag weer een stralend zonnetje als metgezel gehad!
    Hier een berichtje voor Peter:
    ,,Mér jungske toch! Eerst zo'n goei benen,en dan doen de pootjes zo erg AU!!! Hopelijk gaat het nu alweer,en anders...
    laat je Tjeu jouw beentjes maar es goed masseren,want iemand die de proefbuisjes zo perfect kan laten rondballanceren in zijn handen,moét dat toch ook met jouw sportpootjes kunnen?! ;)
    Laat je maar es goed swanjéren!,, :)
    Verder nog schitterende momenten gewenst en tot het volgende verslag.
    Groeten uit een "verdronken Achel."

• 16 Juli 2012 - 10:56

Georges En Yolande:

Hey daar,

Zo te zien en te lezen een prachtige reis. Geniet, geniet, geniet. Hier in Achel nog steeds verrekes nat en fris.
    Groetjes