Antigua 2 - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Antigua 2 - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Antigua 2

Door: Mathieu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

10 Juli 2013 | Guatemala, Guatemala-stad

Hier is dan het vervolg van het verslag uit Antigua. Zoals iemand opmerkte klopt het dat Antigua op de World Heritage lijst van de UNESCO staat en dit is niet voor niets. Het is een typisch 18e eeuws midden-Amerikaanse stad.

Gisteren avond kwamen de drie anderen rond half acht terug in het hotel van hun tocht naar de vulkaan Pacaya. Het was eerst een rit van anderhalf uur naar het startpunt van de klim en vervolgens een klim van twee uur. Ze hebben alleen maar gestolde lava gezien en geen vloeiende.

Vandaag zijn we eerst naar het Cerro de la Cruce gegaan. Dit is een kruis boven op een heuvel, van waar men een mooi zicht heeft op de stad.
Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar de plaats waar de Canopytoer zich moest bevinden en dit aan de hand van een plannetje van de toeristische dienst. Na een uur hadden we het nog niet gevonden. Toen zijn Patrick en ik maar teruggegaan naar de stad. Peter en Frans zijn verder gaan zoeken en zijn nu (17u50) nog niet terug.
Wij twee hebben deze namiddag verder geshopt. Veel keuze uit verschillende soeveniers.

Morgen gaat het dan verder naar het meer Atitlan en de stad Panasjel.

Tot morgen dan.

ps. de foto's volgen later

• 10 Juli 2013 - 12:08

Hedwige De Jongh:

Hallo allemaal,

Het is te hopen dat ze niet verdwaald zijn.
    Maar toch verder een prettige reis.

Groetjes,

Hedwige

• 10 Juli 2013 - 22:21

Ben:

Geshopt Tjieu??
    nondedoemme goed bezig :-)
    have a nice trip!!

• 11 Juli 2013 - 00:56

Angela & Mario:

Hallo,
    Fijn dat alles goed daar!!
    Hier is t nu ook heerlijk!!! Hoop dat ik t zonneke kan hier houden tot jullie trg zijn!!

We blijven jullie volgen! Echt weer leuk om te lezen! ;))