lago de Atitlan - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu lago de Atitlan - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

lago de Atitlan

Door: Mathieu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

11 Juli 2013 | Guatemala, Panajachel

HI

Gisteren zijn we vertrokken uit Aniigua. Met een beetje zoeken vonden we de weg naar Panajachel. Na eerst enkele kleinee wegen belanden we toch op de Ca1.Dit is een moderene snelweg, met 4 rijvakken. Dus het ging vooruit. De weg slingert zich door de bergen met de ene bocht na de andere. Na een 60-tal km vonden we de afslag naar Iximché; Dit is onze eerste Maya ruine op onze weg. Hier zijn ee viertal platformen overgebleven. Dit was een kleinere stad, welke veroverd is door de Spanjaarden. Na een kort bezoek ging het dan naar Pnajachel aan het Atitlan meer. Allen de afdaling van de de hoogvlakte naar het meer is de moeite waard. Het is een vrij steile afdaling met prachtige zichten op het meer en de omliggende vulkanen. Al vlug vonden we ons hotel en zijn bij de toeristische dienst de nodige informatie gaan halen.
Vandaag dan hebben we de boot genomen om naar de overkant te gaan. Ik ben dan uitgestapt in San Juan om het verven van stoffen met natuurlijke extracten te gaan zien. De anderen zijn doorgevaren naar San Pedro. Van hier uit zijn ze de vulkaan San Pedro gaan beklimmen. Dit is een tocht van 3 uur op en 2 uur naar onder. Voor mij niet weggelegd.
Na het bezoek aan San Juan heb ik een tuktuk genomen en ben ook naar San Pedro gereden. Dit plaatsje is ook zeer toeristisch. Na enkele uren rondgekeken te hebben ben ik maar teruggevaren naar Panajachel. Tot nu toe hebben we altijd goed en droog weer gehad, maar op de terugtocht is het beginnen te regenen. En dat doet het nu noch. Ik denk dat de drie anderen goed nat zullen terugkomen. Maar dat zien we wel.
Morgen blijven we nog hier en de dag daarop gaat het dan richting Quetzaltenango.

Tot dan

• 11 Juli 2013 - 23:15

Els Reumers:

Hoi nonkel Tjeu,

Het is tof om je reisverslagen te lezen en te horen waar jullie al allemaal geweest zijn. Het klinkt allemaal bekend in de oren. Doet me terugdenken aan onze reis 3 jaar geleden. Maar het meest indrukwekkende moet nog komen: Tikal echt de moeite waard.
    Geniet er nog van!
    Groetjes Peter & Els

• 12 Juli 2013 - 09:26

Hedwige De Jongh:

Goede morgen,

Fijn reis verslag! Waar blijven de foto's, komen zeker later.

Groetjes,

Hedwige

• 12 Juli 2013 - 09:49

Gerard:

Dag Thieu,

Het is altijd weer interessant om je reisverslagen te lezen.
    Ben benieuwd naar de volgende.
    Nog een fijne reis verder.
    groeten,
    Gerard

• 12 Juli 2013 - 10:58

Frie Van Otterdijk:

We volgen jullie op je reis. Geniet ervan nu is het de moment.Laat de kans niet voorbij gaan.
    Groetjes uit Achel- Statie

• 12 Juli 2013 - 12:07

Ludo De Beuckelaer:

Zeg waarde Tjeu , laat het niet aan je hart komen dat die overige snuiters je niet op sleeptouw nemen op hun wandeltochten . Je bent immers de nestor van het kwartet en ocharme bijna versleten . Mochten zij het wagen er hatelijke opmerkingen over te maken , dan kan je dit makkelijk counteren met je onsterfelijk " ig zalt onthouwen " , dit uiteraard uitend met de bril op het punt van je neus ! Wat mij betreft is deze combinatie van jou ook cultureel erfgoed ! Mocht dit niet baten , zeg hen dat ik eens zal langs komen met mijn geblindeerde Lada met ingebouwde inoxydabele kooi ! Dan zullen ze niet meer lachen !!! Muchas gracias y buon viaje !!!!

Vriendelijke groet , Ludo De Beuckelaer .

• 12 Juli 2013 - 19:21

Lieve Reumers:

Hey nonkel Tjeu,

Heel leuk om de reisverslagen te lezen. We kunnen ons tot nu toe alles levendig voorstellen, ook de pacayabeklimming zonder vloeiende lava :-(
    Het brengt mooie herinneringen terug.
    We zijn zeer benieuwd naar de foto's. Kijken of er veel veranderd is :-)
    Geniet nog van jullie reis!

Groetjes
    Bart en Lieve

• 12 Juli 2013 - 19:30

Georges En Yolande:

Hallo Tjeu en Co.

We lezen aandachtig je verslagen. Zijn benieuwd naar je foto's ! Nog geen gemaakt ?
    Geniet er maar van ! In Achel alles ok en frisjes