Copan III - Reisverslag uit Copán, Honduras van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Copan III - Reisverslag uit Copán, Honduras van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Copan III

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

25 Juli 2013 | Honduras, Copán

Hi,

deze tweede dag in Copan hebben we Macaw Mountain bezocht. Dit is een vogelopvangpark waar men vooral parkieten , papagaaien en ara's opvangtmet de bedoeling ze of hun nakomelingen terug uit te zetten in het wild. Zo heeft men reeds meer dan 30 macaws uitgezet in de ruines van Copan.Het is een mooi park waar de vogels in zeer ruime vliegkooien worden gehouden. Het is gevestigd in een koffieplantage en gedeeltelijk jungel. Mooie wandelpaden lopen door het park. We hebben hier ongeveer een 3 uur gespendeerd. Frans en Peter zijn toen doorgereden naar de warm waterbronnen, ongeveer 21 km verder. Patrick en ik zijn de 2 km terug gewandeld naar de stad.
Hier hebben we ook nog een vlinderfarm bezocht. In een grote kooi zitten meer den honderd verschillende vlinders. Tevens is er een tentoonstelling van alle vlinders die voorkomen in Honduras.

Morgen verlaten we Copan en dus Honduras en gaan terug naar Guatemala City. Hier hebben we nog 1 dag en dan is het weer terug naar huis. Spijtig genoeg

• 25 Juli 2013 - 10:33

Hedwige:

Oei!
    Die reis was snel voorbij.
    Ik hoop dat je genoten hebt.
    groetjes