Polonaruwa - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Polonaruwa - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Polonaruwa

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

10 Juli 2014 | Sri Lanka, Sigiriya

Vandaag zijn we naar Polonaruwa gereden, ongeveer 1 uur rijden. Polonaruwa was tijdens de middeleeuwen de Hoofdstad van SrI Lanka. Het is nu een ruïne stad. Er staan veel oude monumenten zowel uit de Boeddhistische periode als de Hindoistische. We hebben de stad per fiets verkend (de andere drie toch, behalve ik). We hebben de restanten van het koninklijk paleis gezien en enkele Dagoba’s, waarvan een volledig wit was. Verder nog enkele grote boeddhabeelden en tempels.
Vervolgens zijn we bij een uitbater van een B&B geweest voor een demonstratie van de bereiding van een echte Sri Lankese beef Curry. We mochten mee kijken in de keuken en kregen de volledige uitleg erover. En naderhand natuurlijk opeten. Echt heel lekker doch pikant.
Morgen is een bezoek aan Anuradhnapura gepland.

Tot dan

• 10 Juli 2014 - 15:50

Marcel :

Dag Tjeu en co

Het deed goed om Polonaruwa nog eens terug te zien. In 1978 was het er wel rustiger, maar de diepe concentratie die de beelden uitstralen is gebleven.

Morgen gaan jullie weer naar bekend terrein.

grt

Marcel

• 10 Juli 2014 - 18:11

Hedwige De Jongh:

Hallo,

Ik hoop dat je een fijne reis hebt.
    Mooie foto's!!!

groetjes,

Hedwige

• 10 Juli 2014 - 23:40

Strassendokter:

En jongens, welke richting rijden jullie nu uit ? Pal ongeveer naar het zuiden ?
    En nog nergens straal voorbij gereden ? Anders halen we er Fred Vanseggelen wel bij , dan lukt dat vast wel !!