De cirkel is rond: Muscat - Reisverslag uit Masqat, Oman van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu De cirkel is rond: Muscat - Reisverslag uit Masqat, Oman van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

De cirkel is rond: Muscat

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

26 Juli 2014 | Oman, Masqat

Gisteren zijn we dan vertrokken uit Nizwa. Eerst hebben we daar nog de Soeks bezocht. Hier bevinden zich verschillende kleine zaken die handelen in vlees, groenten en soeveniers. Dit laatste was ons doel. Men kon er zwaarden, dolken en geweren kopen. Veel van dit wapentuig is afgewerkt met zilver en typisch voor Oman. Hier hebben we dus geshopt.
Vervolgens ging het naar Ibri en dan naar de kust. We zijn rond het Hagargebergte gereden .In Nizwa nog 44 graden, in de bergen rond de 30 en aan de kust 35 graden maar heel zwoel. Overnacht hebben we in het Beach Resort te Al Sawadi, Barka.

Vandaag hebben we de Rustaq loupe gedaan. Dit is een tocht van de kust terug het gebergte in. Eerst bezochten we het indrukwekkend fort te Rustaq. Vervolgens hebben we een typisch bergdorpje bezocht, gelegen op 1500 meter hoogte. Alleen al de rit erheen is de moeite waard.
Nu zitten we weer in Muscat, in het zelfde hotel vanwaar we vertrokken zijn.
Morgen is het de laatste dag in Oman en brengen we een bezoek aan Muscat zelf.

Tot dan