Langs de Murray - Reisverslag uit Mildura, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Langs de Murray - Reisverslag uit Mildura, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Langs de Murray

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

24 Juli 2012 | Australië, Mildura

Hi,

gisteren zijn we uit Mildura vertrokken om naar Swanhill te rijden. We volgden de Murrayrivier. In Euston zijn we naar een sluis gaan zien. Hier doorsnijdt de rivier een rotsplateau en zijn er stroomversnellingen. Deze werden overwonnen door de aanleg van een sluis en dam. We hebben er ook maar gepicknickt. Later op de dag zijn we dan ook nog eens door een nationaal park gereden. Op het einde van de dag zijn we nog opzoek geweest naar een samenvloeiing van de Murray met een andere rivier. Doch we hebben het niet gevonden daar de route er heen gedeeltelijk onder water stond en wij geen 4X4 heebben. De nacht hebben we dan doorgebracht in Swanhill. Het landschap hier is erg veranderd ten opzichte van de Outback. Overal groene weiden en waterlopen. De ganse streek wordt dan ook bevloeid met water uit de Murray. De ganse streekis gekend voor zijn fruittellt en wijngaarden. Ook is er veel veeteelt.
Deze morgen ging het dan verder naar Echuca, de hoofdstad van de radarbolen. Onderweg bezochten we nog enkele lookouts over de rivier en de overvloiingsgebieden erlangs. in Gunbower bezochten we dan de belangrijkste sluis op de rivier. Het is een industrieel kunstwerk. Nu zijn we in Echuca. hier hebben we de historisch werf bezocht. Deze is volledig gereconstrueerd zoals ze er uitzag rond 1900.
Morgen gaat het dan naar Melbourne en zit er onze rondrit erop. De 27 vertrekken we dan naar Dubai.

groeten

• 24 Juli 2012 - 10:52

Harry Van De Broek:

Weer een interessant verslag met mooie foto's langs de Murray-rivier ontvangen - ik volg jullie nog steeds - maar de laatste week gaat in - toch nog veel reisplezier - ook op de terugtocht - Harry VdB, Beverdijk

• 24 Juli 2012 - 11:37

Marcel:

Dag mannen

Hoe is de wijn ?

grt
    marcel

• 24 Juli 2012 - 18:04

Jan Van Lishout:

Maak er een fijne laatste week van groetjes aan de groep en bedankt Peter voor de kaart

• 26 Juli 2012 - 18:28

Hedwige:

ben zelf even weggeweest. Ik denk dat jullie een mooie reis bijna achter de rug hebben. Groetjes