Naar Botswana - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Naar Botswana - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Naar Botswana

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

11 Juli 2011 | Botswana, Kasane

Hi,
deze morgen zijn we met een taxi 70 km verder naar de ferry gereden. Deze ferry steekt de Zambezie rivier over naar Botswana. De grens tussen beide landen is slechts 750 m breed.
Met behulp van onze taxi chauffeur zijn we zeer snel door de grenscontrole geraakt en aan tickets voor de veerboot. De overtocht duurde slechts een 10 minuten. Aan de Botswaanse zijde werden we weer opgevangen door een taxichauffeur die ons ook door de grenscontrole lootste. Wel moesten we de zolen van onze schoenen en die van de pantoffels in onze valiezen laten ontsmetten. Waarom ? We weten het niet.
Nu zitten we hier in Kasane in de Garden Lodge. We hebben deze middag een deel van het stadje verkend en ook meteen het nodige geld (Pula's) aangeschaft.Opvallend is het hier minder chaotisch en veel zuiverder dan in Zambia. In het stadscentrum staan moderne gebouwen, restaurants en winkels zoals de Spar en Kentucky Fried Chicken.
Het weer is goed. Vandaag hadden we overdag circa 25 °C, s'Nachts daalt de temperatuur zo wat naar de 10 graden.Het is licht bewolkt en droog.
Morgen vliegen we van hier door naar Maun, kort bij de Okavangodelta.

• 11 Juli 2011 - 16:32

Nicole Van Asten:

Het is indrukwekkend,geweldig.ik vind jullie wel grappig met de regenjassen.Fijne reis verder
    Groeten

• 12 Juli 2011 - 16:42

Hedwige:

Goede vlucht tot morgen.

groetjes

• 12 Juli 2011 - 18:31

Gerard En Ankie:

Hi Tjeu,

Wat is dat weer een mooi reisverslag! Je zou er zo een boek over kunnen schrijven! Moet je toch eens doen!!En wat een prachtige foto's van de watervallen. In het echt zal het nog wel mooier zijn!
    In jullie regencapes lijken jullie net marsmannetjes! Iets voor de volgende reis?! (ha-ha)

• 13 Juli 2011 - 09:13

Rita Bloemen:

Fijn dat het goed met jullie gaat.Mooi fotoboek,wij hebben onze regenjassen ook aan.groeten