De Okavango Delta - Reisverslag uit Maun, Botswana van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu De Okavango Delta - Reisverslag uit Maun, Botswana van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

De Okavango Delta

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

13 Juli 2011 | Botswana, Maun

Vandaag zijn we dan doorgevlogen naar Maun, de poort naar de Okavango Delta.Het was maar een kort vluchtje van circa 45 minuten. We vlogen met Botswana Air en dit in een propellervliegtuig. We arriveerden in Maun rond de middag en boekten onze kamers in de Maun Lodge, een kilometer buiten Maun.
In de namiddag zijn we naar het centrum gewandeld en hier en daar wat geshopt. We hebben ook meteen een uitstap geboekt naar de Okavango Delta. Het werd een boottocht met een Morokko, een uitgeholde boomstam kano.
's Anderendaags werden we op gehaald aan ons hotel en met een open safari wagen reden we dan naar de Okavango Delta, circa 50 km verder. Aan de oever van een van de vele kanalen van de Delta wachtten onze kano's op ons. Per kano kon slechts twee passagiers vervoerd worden. Op de bodem van de boot lag een laag stro en hierop moesten we gaan zitten. In de achtersteven van de kano stond dan onze schipper, die de kano voortbewoog door middel van een lange paal.De schipper was ook meteen onze gids. Het werd een prachtig tocht door de vele kanalen van de Delta. Veel dieren waren er niet te zien, doch we hebben toch nog een nijlpaard gezien. Op één van de vele eilandjes hebben we 's middags gepicknickt. Hier vonden we wel veel sporen van olifanten. Het laatste deel van de tocht ging dan door een groot rietveld. Alles bijeen was dit een prachtige tocht.
Morgen halen we onze wagen op en vertrekken naar Ghanzi, midden in de Kalahari woestijn.