langs de oostkust van Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu langs de oostkust van Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

langs de oostkust van Tasmanie

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

10 Juli 2012 | Australië, Sydney

Hi allen,

het heeft even geduurd voor ik weer een berichtje kon sturzn.
Zondag hebben we de wagen opgehaald en zijn we vertrokken naar het
tasman schiereiland en Port Arthur.
De rit ging langs het plaatjes Sorell en vervolgens naar Eagles Neck. Dit is een strook land van enkel honderden meters breed en de toegang tot het schiereiland. Eerst bezochten we centrum voor de bescherming van de Tasmaanse duivel. Dit roofdier is erg bedrijgt. ter plekke zagen we naast de Tasmaanse duivel nog verschillende andere dieren zoals de Quoll en allerlei kangaroos. Vervolgens zijn we naar een paar natuurwonderen gaan kijken, zoals de blowhole (een tunnel uitgevreten door de zee) en de Tasman Arch. We zijn dan teruggereden naar Sorell om daar te overnachten.
Maandag dan zijn we langs de oostkust gereden via Richmond en Swanhill. In dit laatste plaatsje bezochten we Spiky Bridge, een brug gebouwd door dwangarbeiders in de 19e eeuw.Vervolgens ging het naar Corell aan de oyster Bay. Hier hebben we een anderhalf uur durende wandeling gemaakt naar het Lookout punt van Wineglass bay. Dit is een van de mooiste stranden ter wereld. Dit alles nam veel tijd in beslag dus we hebben meer dan een uur door het donker moeten rijden.Zeer gevaarlijk met de Wallabies die op de weg rondspringen. Gelukkig geen aangereden.
Vandaag dan zijn we van St Hellens terug het binnenland ingereden. We bezochten de hoogste waterval van Tasmanie, de St Columbia waterval, 90 m hoog. Verder bezochten we nog een Varenwoud, een van de primitiefste regenwouden in de wereld. Via Scotsdale ging het dan naar Bridport aan de noordkust van Tasmanie.Hier hebben we op het strand gepicknickt bij een temperatuur van 13 graden. Vervolgens ging het naar Georgetown aan de monding van de Tamarrivier. Van hieruit ging het naar het zuiden via de vallei van rivier. Nu zitten we in Launceston. Morgen gaan de Tamarkloof bezoeken.

tot later

• 10 Juli 2012 - 09:31

Angela & Mario:

Klinkt allemaal echt super!!
    Leuke foto's! En zitten jullie weer in een nieuw avontuur... spannend!!

• 10 Juli 2012 - 12:22

Noël & Marijke.:

Dag vier musketiers!
    We hebben jullie wél gemist hoor! Da's maar niks, om 2 dagen niets van jullie te horen, want, wat liep er nú weer fout...
    Gelukkig was alles ok met jullie, en méér moet dat dan ook niet zijn,toch?!
    En wat een prachtige foto's! Daar kijken wij hier steeds weer naar uit. Bob Marley zou er nogal van hebben genoten,ség! ...Vooral van die foto van "The Blowhole!" ;0°)
    Achelse groeten van ons, en dit voor alle bekenden daar....

• 10 Juli 2012 - 16:18

Hedwige:

Prachtige foto's, en ik een mooie auto.Geniet van dit prachtige land; De vakantie vlug voorbij.
    groetjes

• 10 Juli 2012 - 19:01

Rita - Robert:

Dus alles komt goed, en nu alles volgens planning........?