Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

14 Juli 2012 | Australië, Apollo Bay

Hallo,

Hier een klein verslagje betreffende onze rit van zaterdag. Toen hebben we de helft van de great Ocean Road gedaan. Dit is één van de mooiste tochten ter wereld. Het is een weg langs de zuidkust van Victoria, aangelegd na WO I. Hij begint te Torquay en eindigt te Warnambool.
Eerst bezochten we een viewpoint buiten Angelsea. Van hieruit hadden we een mooi uitzicht over de woeste kust. Steile kliffen rijzen op uit de zee. In verschillende baaien vindt men mooie zandstranden. De kust wordt ook de Surfkust genoemd. Hoge golven spoelen aan op het strand.
Het volgende punt was één va de oudste vuurtorens van Victoria. Ook van hieruit hadden we een mooi uitzicht op de kust. Vervolgens zijn we nog verschillende malen gestopt langs de weg om te genieten van het uitzicht.
Vlak voor de middag zijn we een 10 km het binnenland in gereden om de Erskinwaterval te bezoeken. Deze lag midden in het kustregenwoud en is 36 m hoog.
Verder door zijn we enkele km terug binnenland in ge gaan naar een plek waar men met zekerheid koala’s in het wild kan zien. En we hebben er zeker een tiental gezien.
Vervolgens ging het dan terug naar de kust. Vlak voor Apollo Bay zijn we dan meer dan 40 km het binnenland in gereden. Hier lag de Otway Fly. Dit is de enigste treewalk in Australie. Spijtig genoeg regende het er en enkel Frans en Peter hebben de wandeling in e boomtoppen gemaakt.
’s Avonds zijn we dan naar Appolo Bay gereden en daar overnacht.
Het vervolg van de Great Ocean Road volgt in het volgende verslag.

• 16 Juli 2012 - 12:45

Hedwige:

Ga vervolg lezen.

• 16 Juli 2012 - 13:45

Marcel Schuurmans:

Geweldige reis Tjeu. En volgende keer die bomen in :)

• 16 Juli 2012 - 17:19

Noël & En Marijke.:

Wat een pràchtige foto's Tjeu! En wat een privilege voor jullie om dit allemaal te kunnen meemaken! Gewoonweg schíttérénd!!!
    We zijn content dat je dit alles met je vrienden wil delen, en genieten bij elke mail weer à vollenté!.
    Nu gauw naar het vervolg van de Great Ocean Road!
    Groetjes, Wij.