Quetzaltenango en Huehuetenango - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Quetzaltenango en Huehuetenango - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Quetzaltenango en Huehuetenango

Door: Mathieu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

15 Juli 2013 | Guatemala, Panajachel

Hi,

gisteren zijn we dan naar Quetzaltenango gereden. We besloten om meteen het programma van zondag uit te voeren daar we tijd over hadden. We zijn voorbij Zunil op zoek geweest naar een lavageiser. Deze hebben we niet gevonden en tijdens het eten kwamen we vast te zitten wegens de hevige regen. We geraakten echt niet in de wagen zo hard regende het. Na twee uur konden we dan toch weg. We zijn nog gauw gaan kijken naar Las Palmas. Dit is een dorpje dat volledig bedolven raakte door een modderstroom in de jaren negentig.
In Quetzaltenango hebben we in de stromende regen ons hotel moeten zoeken en het nog gevonden. Deze stad ligt vrij hoog in de bergen en ontvangt veel regen.
Vandaag dan hebben we de Fuentes Georginas bezocht. Dit zijn warm warterbronnen hoog in de bergen. Vervolgens zijn we dan naar Huehuetenango gereden. Onderweg weer wat regen. Doch niet zoveel. In de buurt van Huehue hebben we dan de Mayastad Zaculeu bezocht. Deze werd in de zestiende eeuw ingenomen door de Spanjaarden na een lange belegering: Bijgevolg wijn de +onu+enten noch redelijk goed bewaard.

Morgen gaat het dan naar Coban in centraal Guatemala. tot dan

• 16 Juli 2013 - 12:52

Gerda Ceelen:

Hoi Tjeu

Geniet van jullie mooie reis .Heb Tanja en Dave toen bezocht dus weet er een beetje van . Groetjes je nicht Gerda

• 16 Juli 2013 - 16:28

Hedwige De Jongh:

Hallo tjeu,

Ik zie dat je een spannende en natte reis hebt. Hier zéér goed weer, aan zee 23 graden.
    Wij wensen jullie nog een fijne maar drogere reis. Mooie foto's.
    Groetjes