Coban - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Coban - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Coban

Door: Mathieu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

17 Juli 2013 | Guatemala, Panajachel

Hallo

gisteren zijn we dan vanuit Huehuetenango naar Coban gereden. Ditis een prachtige rit geworden. Het was konstant door de bergen, met serieuze beklimmingen en afdalingen. Gelukkig was het weer goed. Geen regen. Het is een tocht van circa 180 km geworden. De eerste 130 km waren goede verharde wegen. Echt doorrijden ging niet daar er heel veel bochten waren en in de dorpjes veel tumulus, een soort verkeersqdrempel (circa 30 cm hoog). de laatste 50 km waren over onverharde wegen met heel veel gaten en keien. Gelukkig hadden we een 4x4. Ook de wegen waren erg smal, durs veel problemen met passeren. Op het einde hadden we dan nog meer dan een half uur opstopping door wegenwerken. bijgevolg kwamen we tegen het donker aan in Coban. Hier hebben we een mooi hotel gevonden. La Posada is gevestigd in een 400 jaar oud klooster.

Vandaag hebben we eerst een klein probleempje moeten oplossen met de wagen. Hij bleef in een zelfde versnelling staan. Daarna zijn we naar een orchidee kwekerij geweest. Hier hadden ze meer dan 1000 soorten, waarvan er verschillende slechts door een loupe bekeken kunnen worden. Vervolgens zijn we op zoek geweest naar een koffieplantage. Deze hebben we dus niet gevonden. De plaatselijke kaarten zijn erg onbetrouwbaar en er is bijna geen bewegwijzering.

Morgen gaat het dan via Lanquin (grotten) naar Chisec. Hier overnachten we en rijden de volgende dagdoor naar Flores.

tot dan

• 17 Juli 2013 - 12:07

Hedwige De Jongh:

Goede middag allemaal,

Ik zie dat de reis toch goed verloopt.
    Mooie foto's, de orchidee kwekerij zal wel interessant geweest zijn.

groetjes uit Oostduinkerke

• 18 Juli 2013 - 09:54

Jef Hendrix:

Hallo allemaal,

Ik volg jullie dagelijks en merk dat het ook dit keer weer een speciale reis is.
    Geniet nog van de komende dagen en daarna goede terugvlucht gewenst.

Groeten,
    Jef