Naar de Outback - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Naar de Outback - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Naar de Outback

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

18 Juli 2012 | Australië, Broken Hill

Hi,

Gisteren zijn we ,uit Murray Bridge vertrokken. Eerst nog wat foto’s getrokken van de brug. Vervolgens ging het dan naar de Adelaide Hills. Hier hebben we de botanische tuin bezocht op Lofty Hill. Daarna ging het naar Adelaide. Hier bleven we maar een uurtje. Wel nog foto’s gemaakt van het centrum en van de Adelaide Oval, het stadion van de Australische Football. Daarna was het een lange rit naar Petersborough. Dit is de Stoomlokomotief stad van Australie. Hoe korter we bij de stad kwamen hoe droger het werd. Echt de Outback.
Vandaag hebben we eerst een reuze Gumboom bezocht. Hij was 500 jaar oud en een omtrek van 10 meter. Daarna was het een lange rit (300 km) naar Broken Hill, dwars door de Outback. Onderweg zagen we slechts 3 plaatsjes niet groter dan 5 huizen.
Broken Hill is het centrum van de Australische Mijnindustrie. Maar hierover morgen meer.

• 18 Juli 2012 - 10:58

Dave En Tanja:

droog droger droogst !!!!

• 18 Juli 2012 - 11:56

Hedwige:

Zéér mooie foto's, ben nieuwsgierig naar het vervolg.

• 18 Juli 2012 - 17:18

Frie Van Otterdijk:

Wij hebben jullie verslag iedere dag gelezen en goed gevolgd. Proficiciat voor jullie inzet en durf. Goede thuiskomst in het herfstige Belgie.

• 18 Juli 2012 - 17:24

Noël & Marijke.:

Tjeu jong,...wat ben je toch een bofkont!!! Het is hier pure-watertanderij, elke keer weer, bij het lezen van je reisverslagen; om van die schitterende foto's nog maar te zwijgen! We zouden zeggen: Doe zo voort. Hou je vooral niét in,en laat die camera van je maar goed zijn werk doen!.... Vinden de achterblijvers hélémààl niét erg, peins ik. ;)
    Tieu,de groeten aan uw "Outback"-Mates, welterusten voor als 't zo ver is, en tot den volgende zit.
    Berichtje voor ons Franske:
    Mér jungske toch, dé stut og nog goewd, zoene Gomboewm! :)

• 19 Juli 2012 - 06:30

Mario & Angela:

Super allemaal!! Heel heel leuke foto's!
    Geweldig!