Broken Hill - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Broken Hill - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Broken Hill

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

19 Juli 2012 | Australië, Broken Hill

Hi,

Vandaag hebben we dan Broken Hill bezocht. Dit is de geboorteplaats van de Australische mijnindustrie. Deze morgen ging het eerst naar Silverton. Dit is een spookstadje, waar vroeger het eerste zilver werd gevonden. Ook werd hier in de jaren tachtig de film Mad Max 2 opgenomen. Het is niet meer dan een verzameling van een tiental 19e eeuwse gebouwen. De meesten hiervan zijn musea of gallerijen. Zelfs wilde paarden liepen door de hoofdstraat.
Vervolgens ging het dan naar de Daydream Mijn. Dit is een oude zilvermijn die bezocht kan worden. Elke 2 uur is er een geleide rondleiding. We hebben ongeveer 2 uur ondergronds doorgebracht. De gangen waren nogal laag en smal, doch het was een interessante trip.Het gaf een goede indruk hoe vroeger de mijnwerkers ‘soms 8 jarige jongens) moesten werken. De gemiddelde leeftijd was dan ook maar 45 jaar.
Na het mijnbezoek ging het dan terug naar Broken Hill. Hier bezochten we dan het centrum van de Flying .Doctors.. Hier was een mooi uitgewerkt museum over de geschiedenis van deze instelling. Zij verzorgen medische hulp in het binnenland van Australie aan veel mensen die ver van alle voorzieningen afwonen. Tevens mochten we een blik werpen achter de schermen n in de werkplaats waar de vliegtuigen werden onderhouden.
De rest van de dag hebben we nog wat geshopt in de stad.
Morgen gaat het dan naar het zuiden, naar Mildura aan de Murrayrivier. We verlaten dus de Outback en komen weer terug in het groenere Australie..

Tot morgen dan.

• 19 Juli 2012 - 08:13

Noël & Marijke.:

Good Morning Tjeu, of voor jullie "good evening." Jullie hebben er al een avontuurlijke en ervaring-volle dag opzitten,en die van de thuisblijvers is amper begonnen! Jammer dat er geen foto's zijn, maar als je weer in ons Belgenlandje bent,zal je ons wel alles tot in detail van deze bijzondere dag vertellen,isn't it?
    Groetjes aan de rest van de clan en "read you!"

• 19 Juli 2012 - 08:26

Hedwige:

Zéér interesant! Een groot land met veel diversiteit, dus nog veel te ontdekken. ik ben jaloers. groetjes

• 19 Juli 2012 - 08:31

Noël & Marijke.:

WOW Tjeu! En of dat Silverton een spookstadje is!!! Mijn vorige verslag was nét verstuurt en hoppàààààà, daar flitsen er 10 alles-overtreffende, machtig-mooie foto's over ons pc-tje! Het verbaasde me eigenlijk al dat er geen foto's bij waren, maar nou zijn we hier uit onze droom verlost en is het weeral lekker genieten van "Tjeu zien fottos!" De groeten uit een helder maar zéér winderig Achel.
    Berichtje voor Patrick: Wat staat je dat toch stoer zo'n helmke! Echt "verlichtend!" ;)

• 19 Juli 2012 - 09:12

Harry Van De Broek:

ik volg je nog steeds op je reis met de interessante foto's - voor jullie misschien vermoeiend, maar bij "kwakkel Achels weer" en rustig achter de laptop gaat het wel - geniet verder en groetjes vanuit de Beverdijk, HVdB.

• 20 Juli 2012 - 08:33

Jean Pierre Tralala:

Hey Patrick , wat wordt het deze avond ? Chicken or beef ? Ach laat maar , ik denk het al te weten ! Herr Strassendokter , eine frage fur Sie : gibt es keine Arbeitsplatz fur Sie beim Flying Docters ? Ich soll es mal versuchen !!! Viel Spass noch und schutst deine Kinder !!!!