Van de Outback naar de Murrayrivier - Reisverslag uit Mildura, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Van de Outback naar de Murrayrivier - Reisverslag uit Mildura, Australië van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Van de Outback naar de Murrayrivier

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

21 Juli 2012 | Australië, Mildura

Hi,

vorige keer vertelde ik dat we de Outback gingen verlaten. We zijn nog een dag langer gebleven.Van Broken Hill zijn we nog dieper de Outback in gegaan, naar White Cliff. Hier worden opalen gevonden en dit wilden we zien. Volgens de locals was het kort bij(290 km maar) Een ritje van 3 uur. Eerst bezochten we een ondergrondse opaalshop. Veel mensen wonen er in woningen die uitgehouwen zijn in de rotsen. In de shop kregen we goede uitleg over het ontstaan van het opaalveld. De meeste mijnen bestaan uit een gat uitgegraven tot 5 a 10 meter en dan van daaruit horizontale gangen.Bijgevolg is het ganse landschap bezzaid met kraters. Ons tweede bezoek was aan het ondergronds hotel, het grootste ter wereld. 400 meter gangen. Vervolgens bezochten we nog enkele ondergrondse opaalshops. Tegen de avond ging het dan terug (95 km) naar Wylcannia waar we overnachtten.
Deze morgen zijn we vroeg vertrokken daar we een rit van 550 km hadden. Via Broken Hill zijn we dan zuidwaarts gereden naar Wentworth. Hier komen de Darling rivier en de Murray rivier zij vormen het grootste riviersysteem van Australie. Nu zitten we hier iMildura aan de Murray. Deze rivier gaan we de komende dagen volgen.

• 21 Juli 2012 - 08:45

Georges En Yolande:

Wat een ervaring zeg. We kijken echt uit naar jullie verslagen en foto's. Jullie zijn zo ver weg en oh zo dichtbij.
    Lang leve de PC ! Geniet maar met volle teugen.

• 21 Juli 2012 - 09:07

Hedwige:

Hallo! Alles ok, hier is het hetzelfde als bij jullie.
    Mooie beelden, prachtig!
    groetjes.