Pisco - Reisverslag uit Pisco, Peru van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Pisco - Reisverslag uit Pisco, Peru van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Pisco

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

09 Juli 2015 | Peru, Pisco

Hi allen,
Hier is nog een berichtje van ons.
Maandag ochtend was onze auto (busje) op tijd bij het hotel. Na wat zoeken zijn we toch uit Lima weggeraakt en zelfs op de juiste route. We reden richting Pisco. Alles ging goed. Voor het grootste deel een echte autostrade. Totdat we de eerste politiecontrole tegenkwamen. We hadden onze lichten niet aan en blijkbaar moet dit in Peru. Bijgevolg een boete van 300 soles. Dit is iets minder dan 100 euro; Later bleek dat we door de politie zijn afgezet. De normale boete is ongeveer 10 euro.
Uiteindelijk bereikten we Pisco. Na wat zoeken vonden we ons gereserveerd hotel. Het is een Hospedaja uitgebaat door een Fransman, een zeer vriendelijke man. Na inchecken zijn we wat door de stad gewandeld; In een reisbureautje hebben we meteen de vlucht boven de Nazca lijnen vastgelegd. Verder bezochten we het kerkhof waar volgens de overlevering een vampier begraven ligt. Het betreft een Engelse vrouw die 100 jaar geleden hier stierf. Er worden nog altijd veel bloemen op haar graf gelegd en de mensen komen er nog altijd bidden.
Vandaag 8 juli zijn we naar Paracas gereden. Hier hebben we een boottocht naar de Balesta eilanden geboekt. Deze eilanden worden ook de kleine Galapagos eilanden genoemd. Er zijn daar vele zeevogels te zien zoals pelikanen, aalscholvers en Humbolt pinguins. Veder zagen we ook veel zeeleeuwen. De tocht duurde circa 2 uur. Daarna bezochten we het Paracas schiereiland nationaal reservaat. Dit schiereiland is een pure woestijn met zandduinen en veel rotsen. Er groeit niet daar niets. Hier hebben we meer dan drie uur rondgereden en verschillende stranden bezocht. Ook zagen we verschillende rotsformaties, waaronder de kathedraal. Spijtig genoeg is deze formatie tijdens de aardbeving van 2007 ingestort.
Rond 18 uur waren we dan terug aan het hotel. Morgen vertrekken we dan naar Nazca, een rit van circa 250 km.
Tot dan

• 09 Juli 2015 - 09:40

De Jongh Hedwige En Paredis Albert:

Beste Tjeu,

Wij wensen jullie een fijne en leerrijke reis!!!!