Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Nazca

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

11 Juli 2015 | Peru, Nazca

Gisteren (9/07) zijn we vertrokken uit Pisco. Het ging zuidwaarts naar Ica. Hier hebben we de oase Huacachina bezocht. Deze oase ligt midden in een zandwoestijn. De oase is omringd door 200 m hoge zandduinen. Men kan er tochten in deze woestijn maken met een zandbuggy. Dus wij ook. We boekten een tocht van een half uurtje. Doch dit draaide verkeert uit. Na een twintig minuten kregen we motorpech. De chauffeur trachtte het eerst zelf op te lossen, doch moest dan de hulpwagen bellen. Deze was na een twintig minuten daar en wist de wagen weer aan de praat te krijgen. Daarna reden we terug naar het vertrekpunt en kregen onderweg nog een platte band. Weer de service wagen oproepen. Uiteindelijk zijn we met deze wagen maar teruggekeer. Een half uur was dus twee uur. Daarna moesten we nog 200 km verder naar Nazca.
Vandaag hebben we onze vlucht gedaan over de Nazca Lijnen. We vertrokken om 9.00 in ons hotel. Op de luchthaven was het zeer druk, dus duurde het circa 2.30 uur voor we opstegen voor een vlucht van 30 minuten over al de figuren. Het was de moeite waard, zie maar de foto’s. Vervolgens bezochten we nog een begraafplaats van het Nazca volk met veel mummies.
Morgen gaat het dan naar Arequipa. Dit is een tocht van circa 6 uur. Dus het volgende bericht over enkele dagen.
Tot dan

• 11 Juli 2015 - 17:18

Luc En Wies:

Hoi Thieu en de mannen,

Weer een leuk verslagje en knappe foto's.
    In Achel hebben we vandaag( zaterdag) weer een tropische dag van 32graden.
    Voor de rest is alles rustig.
    Tot de volgende
    Luc en Wies

• 12 Juli 2015 - 10:00

Jef Plas:

Fijn om jullie weer te ontdekken in Peru. Zo te zien en te lezen wordt het weer een fantastische en avontuurlijke tocht. Maar dat zijn we gewoon van jullie en zo te zien op de foto's smaakt het eten ook.
    Nu nog wat 'klussen' in onze Achelse VVV en dan naar de Kluis. Tot ziens!

• 12 Juli 2015 - 12:51

Lieve, Bart En Ella:

Een leuke reis toegewenst!