Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Arequipa

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

12 Juli 2015 | Peru, Arequipa

Hi allen,

Weer een berichtje van ons. Gisteren 11/07 vertrokken we uit Nazca. We wisten dat het een lange tocht zou worden (560 km), dus we waren reeds weg om 8u15. De eerste 150 km waren geen probleem. Alles was redelijk vlak en weinig vrachtwagens op de weg. Maar dan kwamen we aan de kust. Hier werd het bergachtig, dus veel haarspelbochten langs de kust. In deze haarspelbochten mogen de vrachtwagens maar 35 km/uur rijden en als je er achter hangt gaat het niet vooruit. Na 5 uur waren we ongeveer half weg. Gelukkig verminderde de bergen en konden we door rijden. Rond 16u00 waren we dan nog 150 km van Arequipa af. Toen begon de miserie. Op een lang stijgend stuk (10 km) kregen we problemen met onze wagen. Plotseling ging hij niet meer harder dan 25km/ uur bergop. Blijkbaar was er een veiligheid in werking getreden en konden we niet meer harder. Na meer dan een half uur waren we boven en vanaf toen ging alles weer normaal. Blijkbaar te weinig water zoals na controle bleek. Hierdoor zaten we volop in de filetijd hier. Uiteindelijk bereikten we rond 18u30 ons hotel.
Vandaag hebben we deze morgen het klooster van St Catalina bezocht. Dit dateert reeds uit eind 16e eeuw en is nog altijd bewoond. Het oudste deel is nu een museum. Het klooster vormt een stad binnen de stad. In het klooster Liggen de cellen van de nonnen langs verschillende straten. Na dit bezoek zouden de drie anderen naar een zoutmeer buiten de stad rijden. Maar uiteindelijk is hier niets van gekomen. Ze vonden de weg niet . Dit is dezelfde weg die wij morgen en overmorgen moeten nemen. Ze zijn nu weer terug opzoek, ditmaal met een beschrijving van het hotel.
Ik ben in de stad gebleven. Vandaag was er een feest in de stad. Deze morgen was er een optocht van verschillende scholen en verenigingen. Naderhand waren er nog verschillende optredens en zelfs een op tocht van verschillende motorclubs. Ook waren er verschillende traditionele dansen.
Morgen gaan we de Cholla canyon bezoeken. Hoop ik, als de anderen de uitgang hebben gevonden.
Hier over dan later bericht