Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Kandy

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

13 Juli 2014 | Sri Lanka, Kandy

Deze morgen hebben wij de tempel van de tand bezocht. Dit is het belangrijkste Boedhistisch heiligdom in het land. Hier wordt een tand bewaard die afkomstig zou zijn van Boeddha. Hij is al meer dan 2000 jaar in Sri Lanka. We hebben het hele complex kunnen bezichtigen, alleen het schrein waarin de tand wordt bewaard was gesloten. Het was enorm druk met gelovigen, waarvan vele in het wit gekleed waren.
Na de tempel bezochten we het koninklijk park achter de tempel. Dit is een stukje regenwoud in het hart van Kandy. Hier hebben we een mooie wandeling kunnen maken.
Vervolgens ging het naar een houtverwerkingbedrijfje waar ze van allerlei tropisch hout beelden maakten. Ook bezochten we een edelsteen bedrijfje. In Sri lanka worden veel edelstenen gevonden en verwerkt tot mooie sierraden. Dit alles is toch wat buiten onze prijsrange.

Na de lunch hebben we de botanische tuin bezocht. Deze tuin is zeer groot en al meer dan 150 jaar oud. Hier staan allerlei planten uit Sri Lanka, van reuzenbomen tot orchideeën. Dat was het dan voor vandaag. Tot nu toe hebben we nog geen regen gehad en veel zon. Wel is het nu redelijk bewolkt en gisteren is er zelfs een storm geweest in Nuwara Eliya, onze volgende stopplaats, hoog in de bergen.
Hier gaan we morgen heen met de trein.

Tot dan

• 13 Juli 2014 - 18:57

Els:

Klinkt allemaal heel erg leuk. Geniet er nog van!

• 15 Augustus 2014 - 22:27

Henk Brangers:

Hallo Tjeu,

Ik heb genoten van je verslagen,en je mooie kiekjes.Je hebt natuurlijk heel wat indrukken opgedaan.Mooi dat je ons ook laat genieten.Bedankt.

Groetjes Henk