Hikaduwa – Beruwala - Reisverslag uit Beruwala, Sri Lanka van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Hikaduwa – Beruwala - Reisverslag uit Beruwala, Sri Lanka van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Hikaduwa – Beruwala

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

19 Juli 2014 | Sri Lanka, Beruwala

Deze morgen zijn we uit Hikaduwa nabij Galle vertrokken naar Beruwala. Vlak buiten Hikaduwa ligt de regio welke het hardst is getroffen door de tsunami. Nu nog zie je ruïnes van huizen en allerlei andere gebouwen. Ook staat overal land te koop doch niemand wilt het nog. De schrik zit er na tien jaar nog altijd in. Het is hier ook waar een volledige trein door de golven een halve kilometer het land in gespoeld werd. Hierbij kwamen meer dan duizend mensen om. Op die plek is er nu een monument opgericht voor de slachtoffers van de tsunami. Ook werd door de japannerts een groot boeddhabeeld geplaatst.
Verder door hebben we een bootsafari gedaan op een rivier. Het is het grootste wetland gebied van het land. Overal bevinden zich mangrovebossen en de rivier is bezaaid met meer dan 60 eilanden. We hebben één van de eilanden bezocht waar kaneel werd geteeld. We kregen een kleine demonstratie hoe de kaneel gewonnen werd. Verder bezochten we nog een schildpadden opvangcentrum. Hier worden de eieren van de schilpadden verzameld en verder uitgebroed. De drie dagen oude schildpadjes worden dan in zee uitgezet.

Morgen is het onze laatste volledige dag in Sri Lanka. Maandag morgen vertrekken we dan naar Oman.

Tot dan