Jebel Shams - Reisverslag uit Nizwá, Oman van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Jebel Shams - Reisverslag uit Nizwá, Oman van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Jebel Shams

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

24 Juli 2014 | Oman, Nizwá

Vandaag hadden we het hoogtepunt van onze Omanreis, letterlijk en figuurlijk. Deze morgen zijn we naar de kloof gereden via Al Hamra. Een tochtje van circa 70 km. We vertrokken op 600 m hoogte (39 graden) naar 2100 m hoogte (27 graden). Qua temperatuur een hele verademing. Het grootste deel van de weg was verhard., alleen de laatste 11 km was het gravel. Het is een erg bochtige weg met meer dan 100 haarspelbochten. Wel adembenemend om te rijden. De kloof is prachtig. Hij is meer dan 800 m diep en heeft wat weg van de Grand Canyon. Wel niet zo lang en breed. We zijn hier verschillende uren gebleven en hebben er gepicknickt. Vervolgens terug naar onder en de temperatuur liep weer op naar 42 graden.
Vervolgens hebben we nog Misfat bezocht. Dit is een oud Omani bergdorpje bestaande uit “mudbrick” stenen, met verschillende overdekte gangen en veel trappen. Het is nu onbewoond, doch intact en een toeristische attractie.
Bij het terugkomen in Nizwa wilden we nog het fort bezoeken doch dit was al dicht en ook eveneens de plaatselijk Soeks. Dus dit staat nog voor morgen op het programma.
Morgen gaat het dan naar Al Sawadi aan de kust.

Tot dan

• 24 Juli 2014 - 22:35

Georges:

Tieu & Co.

Geniet van je laatste dagen en geloof het of niet de temperatuur begint hier ook te zakken.
    Heerlijk fris windje, doet een mens deugd.