Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Havana

Door: Tjeu Schuurmans

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

12 Juli 2010 | Cuba, Havana

Hallo
hier is dan het eerste verslag van de reis. We zijn gisteren morgen vertrokken naar Dusseldorf Van daar uit ging het dan naar Parijs en hier hadden we het vliegtuig naar Cuba. We kwamen in Havana aan rond 18u30. Eerst circa 1 uur aanschuiven bij de immigratie en dan via de douane naar buiten. Vervolgens nog een uur aangeschoven om geld te wisselen. De rit naar het hotel duurde circa 30 minuten.
Het hotel valt mee maar is reeds 100 jaar oud.Na ons verfrist te hebben zijn we gaan eten en nog iets gedronken. En dan naar bed (voor ons was het toen reeds 1 uur s nachts.
Vandaag hebben we het oude Havana verkend. Er staan hier prachtige 0ude gebouwen die wel aan het vervallen zijn. Wel is men met de hulp van de UNESCO een groot deel ervan aan het restaureren. De plaatselijke bevolking is een mix van Europa en Afrika> Ondanks dat ze het moeilijk hebben lachen ze allemaal. Na de oude stad verkend te hebben hebben we eerst getracht om een sigarenfabriek te bezoeken, doch hier was het te druk met de toeristen en hebben we alleen de winkel bezocht. De prijzen waren ook redelijk hoog. 1 doosje Cohibra van 25 sigaren kwam op circa 125 euro. Dan maar naar een cooperatief geweest. Hier waren de prijzen een heel stuk lager. De kwaliteit zal ook wel minder zijn.
We zijn ook gaan zien of de reservatie van onze auto in order was.
Het was vandaag zeer warm, circa 35 °C. Tegen de avond kwam er een onweer opzetten en koelde het goed af.

Morgen gaan we naar Las Terazzas, een 60 km buiten Havana. Maar dit is voor een volgend verslag.
Ik kan hier moeilijk mijn foto's opladen dus dit is ook voor een volgende keer.

• 12 Juli 2010 - 23:45

Els, Lieve, Bart, Pe:

Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Same here. Meer dan 30 graden en luchtvochtigheid boven 60%, puffen dus!!!
    Amuseer jullie nog!!

• 13 Juli 2010 - 07:05

Angela & Mario:

Gelukkig was niemand niks vergeten ;-)Moest je toch nog een plaatske vinden waar je de foto's kunt opladen..
    Ben benieuwd! Geniet nog verder en tot het volgend verslagje!!

Groetjes,
    Angela & Mario

• 13 Juli 2010 - 08:56

Hedwige:

Beste reizigers,

Hier in Belgie is het even warm, dus dat missen jullie niet.
    Geniet van de reis en tot volgend verslag.

• 13 Juli 2010 - 09:14

Pol En Magda :

Benieuwd naar het vervolg van de reis.
    Tjeu,nog bedankt voor de rondleiding in het museum vorige week.
    We wensen jullie een mooie en leerrijke vakentie!

Groetjes
    P&M Schuurmans-Keunen

• 13 Juli 2010 - 18:32

Dirkes:

Geweldige keuze Tjieu, Cuba. Geeft me toffe herinneringen. Geniet van de relaxheid en de mensen ginder (en maak veel foto's haha)

• 14 Juli 2010 - 18:27

Gerard En Ankie:

Zijn weer zeer benieuwd wat het deze keer gaat geven. geniet vooral!!

• 15 Juli 2010 - 11:18

Lucas:

La Terazzas? Was dat niet waar Hemingway "The old man and the sea" schreef? Dacht het wel.
    Veel plezier en vergeet vooral niet een bezoekje te brengen aan "la bodeguita del medio" samen met de geest van Hemingway een lekker Mojito te nuttigen. Salud