Anuradnapura en Kandy - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu Anuradnapura en Kandy - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Mathieu Schuurmans - WaarBenJij.nu

Anuradnapura en Kandy

Blijf op de hoogte en volg Mathieu

12 Juli 2014 | Sri Lanka, Sigiriya

Hi,

Gisteren zijn we vanuit Sigiriya naar het noorden gereden. Eerst bezochten we Mihintale. Het was hier dat voor het eerst het Boedhisme werd gepreekt in Sri Lanka. Het is dus een uiterst heilige plaats. Naast de rots van waar gepredikt werd staat er ook een grote witte dagoba. Ook zijn er verschillende grotten waar vroeger duizende kluizenaars verbleven.
Na de lunch ging het dan naar de archeologische site van Anuradnapura. Dit was de hoofdstad van het land vanaf de 2e eeuw voor Christus tot in de middeleeuwen. Hier zijn nog vele ruïnes van oude kloosters te vinden. Ook staan hier de grootste en oudste dagoba’s van het land. Deze zijn nog altijd ingebruik als religieuse plaatsen. Hier staat ook de oudste boom ter wereld, 2000 jaar oud. Het was een scheut van de boom waaronder Boeddha mediteerde.

Vandaag ging het terug naar het zuiden. Eerst bezochten we een groot boedhabeeld (20 m). Verder brachten we een bezoek aan een grote kruidentuin in Matale. Hier kregen we uitleg over de verschillende kruiden en medische planten. Verder kregen we een echte Sri Lankese massage. Dit deed echt goed.
Nu zijn we aan gekomen in Kandy. Dit is gelegen in de bergen in centraal Sri Lanka en is nu de spirituele hoofdstad. We blijven hier twee dagen.

Tot dan

• 12 Juli 2014 - 15:30

Henk Brangers:

Beste Tjeu,

Mooi verhaal.Geniet verder van je vakantie.Is het uit te houden met de temperatuur daar?

• 12 Juli 2014 - 21:37

Marcel :

Dag Tjeu

Op naar de tand van de Boeddha en de theeplantages. Kandy is de moeite. Nog vele ontdekkingen.

• 13 Juli 2014 - 12:12

Warre Bloemen:

Allerliefste grootoom Peter !

Ik ben het , je liefste achterneefje Warre !! Hoe kan dat nu , hoor ik je al zeggen .Straf hé maar ik ben mijn tijd dan ook ver vooruit , moet je weten.
    Het is om te zeggen dat ik bij jouw thuiskomst een dikke enveloppe van je verwacht , zo niet zou dit wel eens je voorlaatste reis kunnen geweest zijn . Een scheutje blauwzuur , mij aangeleverd door de jou bekende gifmenger Tjeu Schuurmans, in je "appelspies" en er wacht je je allerlaatste reis . Begrijp je wat ik bedoel? Goed zo !!!
    Nog een fijne ( voorlaatste ) reis!!!!!!!!!!!!!!!!

Warre , je favoriete achterneefje